Podczas zajęć komputerowych klasa 2a poznawała etapy pracy z drukarką 3D.
Najpierw skorzystaliśmy z aplikacji TINKERCAD. Uczniowie mogli prześledzić etapy powstawania obiektu do wydruku. Stworzony plik został zaimportowany do programu obsługiwanego przez szkolny sprzęt. Następnie został przekazany do wydruku za pomocą nośnika pen drive. Rozpoczęło to proces drukowania, który potrwał około 70 mniut. Przez ten czas omawialiśmy możliwości takich drukarek. Okazało się, że przy ich pomocy można wydrukować niemal wszystko: ozdoby, przedmioty codziennego użytku, części zamienne do urządzeń, makiety architektoniczne, a nawet protezy czy broń palną. Projekty drukowane są za pomocą filamentu plastikowego, z metalu, czy nawet ze szkła. Co prawda, nasza szkolna drukarka, ma dość ograniczone możliwości względem zaawansowanych krewnych, ale w zupełności wystarcza, by wykonać amatorskie projekty, choćby taki, jak napis na drzwi do naszej sali. Dzieci oglądały także inne wydrukowane przedmioty, tj. ozdobę świąteczną wykonaną przez nauczycielkę informatyki - panią Agnieszkę Zakrzewską, czy łódeczki zaprojektowane przez Łucję Pawlińską uczennicę szkoły średniej. W trakcie pracy drukarki dzieci z przyjemnością i zainteresowaniem przyglądały się również jak na ich oczach powstaje nasz projekt.